S’DAM

S’DAM is het stoere en hippe stadsmerk van Stichting Schiedam Partners. Deze organisatie werkt nauw samen met gemeente Schiedam en communiceert via dit merk met haar publiek: met bewoners, bedrijven en toeristen. S’DAM is een toekomstgericht merk dat wordt ingezet voor de promotie van marketing-, cultureel en toeristisch beleid en welke de stad moet neerzetten als een plek om te werken, te wonen én te verblijven. De citymarketing laat dan ook het beste van de stad zien: het distilleercluster met de wereldberoemde jenever en gin, de maritieme sector en de veelzijdige creatieve industrie.

In 2016 werd deze robuuste, geel-zwarte huisstijl gelanceerd, die voortkomt uit het DNA van Schiedam. Met een huisstijlhandboek als basis, heeft Studio Romana Siemons regelmatig diverse uitingen voor dit merk vormgegeven. Bij ontwerp van de abri’s, tasjes, de stationswand en de on- en offline campagnes is steeds gezocht naar creatieve vormen die de duidelijke manier van communiceren en het contrast van de twee kleuren effectief uitdragen.


Klant S’DAM
Diensten Abri’s, tasjes, stationswand, on- en offline campagne